wzmacnianie włosów krok po kroku

Mocne, lśniące i piękne włosy to niewątpliwie marzenie większości kobiet i  mężczyzn niezależnie od wieku. Niestety, nie istnieje żaden sposób na natychmiastowe nadanie włosom zdrowszego wyglądu, ale na pewno dzięki systematycznej pielęgnacji oraz właściwej diecie można je znacznie wzmocnić oraz zwiększyć ich zwykłą objętość.

Poprawa kondycji włosów jest wypadkową systematycznością. To ona jest najważniejsza, zwłaszcza wówczas, kiedy włosy są słabe i wypadają. Nawet najlepsza odżywka stosowana raz na tydzień nie przyniesie dobrego rezultatu. Ważna jest natomiast właściwie zbilansowana dieta, wysokiej witaminy na włosy i higieniczny tryb życia. O czym zatem należy pamiętać, aby nasza fryzura była gęsta i oszałamiająca?

Wzmacnianie krok po kroku

Kiedy twoje włosy są cienkie, matowe i do tego wypadają wręcz garściami, opłaca się na początek zadbać o nie od zewnątrz. Co to znaczy? Otóż należy stosować delikatny szampon pozbawiony sztucznych barwników, konserwantów oraz parabenów oraz sulfatów, które uszkadzają łuskę włosa. Włosy powinno się myć maksymalnie 4 razy w tygodniu w letniej, a najlepiej w chłodnej wodzie. Do czesania najlepiej wykorzystywać szczotkę z miękkim i naturalnym włosiem, a najmniej raz w tygodniu wykonać delikatny masaż głowy przy użyciu olejku kokosowego lub oliwy z oliwek. Nie mniej istotna jest odpowiednia suplementacja, która zapewnia organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych.

Witaminy na porost włosów

Włosy rosną średnio od ok. 6 mm do 1,2 cm w ciągu miesiąca. Aby jednak mogły tyle urosnąć, nasz organizm bezsprzecznie potrzebuje wielu wartościowych składników odżywczych. Odżywiając się zdrowo, sprawiamy, że komórki naszego ciała są znacznie silniejsze. Identycznie sprawa wygląda z włosami. Styl życia oraz sposób odżywiania ma istotny wpływ na wygląd włosów i na ich wzrost. Właśnie  dlatego trzeba wiedzieć jak wzmocnić włosy nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz.

Warto zatem dodać do naszego jadłospisu ryby, w tym popularnego w Polsce łososia. Mięso tej ryby składa się między innymi bardzo wartościowe kwasy omega-3 i omega-6, a dodatkowo żelazo oraz mnóstwo białka. Substancje te bardzo dobrze wpływają na zdrowie skóry naszej głowy, jednak ich znaczny deficyt może prowadzić do wysuszenia skóry, matowienia oraz wypadania włosów. We właściwie dobranej diecie, która zawiera witaminy na porost włosów nie powinno również zabraknąć zielonych warzyw. Rewelacyjne efekty dają szpinak oraz brokuły, które zawierają witaminy A oraz C oraz duże ilości wapnia i żelaza.

Sprzymierzeńcem mocnych i niewypadających włosów są również różnego rodzaju rośliny strączkowe, które zawierają mnóstwo białka, żelaza, cynku oraz biotyny. Między posiłkami można też jeść orzechy, które są szczególnie bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz cynk.

Bardzo dobrym sposobem na wypadanie włosów są dobrej jakości suplementy diety polecane praktycznie dla każdego. Mają w sobie one składniki ważne nie tylko dla zdrowia włosów, ale również całego organizmu. W ich składzie można znaleźć między innymi biotynę i witaminę B12, a także witaminy z grupy B oraz żelazo i cynk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *